Review Call of Duty: Black Ops III

Pentru început țin să menționez că am mai jucat titluri din seria CoD în trecut și am fost, de fiecare dată, extrem de nemulțumită de campaniile singleplayer în care te simțeai ținut de mână pe tot parcursul ei și nu aveai voie să faci nimic în plus sau în minus față de ce îți era indicat.
Nu sunt o specialistă în shootere, nici pe departe… Am jucat, mai joc, dar recunosc că nu mă descurc prea bine. La acest review video am primit ajutor de la prietenul meu, Alex.

jocul se vede mai bine, dar pentru a putea înregistra și juca în acelasși timp a trebuit să scadem puțin rezoluția
Rețeta multiplayer o știam deja așa că aveam o imagine asupra a ce urma să testez.
De asemenea, menționez că am jucat tastatură + mouse pentru că nu reușesc să mă împac cu controllerul în genul shooter.
 
Grafica
 
Grafica jocului este un pas înainte față de precedentele, dar foarte demanding.
Deși nu am testat pe un sistem High-End, totuși trebuie să observ diversitatea terenurilor și a nivelurilor, atât din campanie cât și din MultiPlayer.
Nu voi dezvolta foarte mult acest capitol pentru că nu am ce.
2015-11-13_00025
 
Campaign Mode
Fără a strica povestea campaniei, deși, ca lungime nu este foarte mare (circa 10 ore), pentru prima dată de când joc campanii CoD am fost surprins de poveste și de rejucabilitatea sa datorită diferitelor alegeri pe care le poți face cu privire la abilitățile tale dar și al armamentului din dotare.
Una din temele principale ale poveștii, cea a îmbunătățirii oamenilor prin implanturi cibernetice sau a diverselor părți ale corpului robotice, este abordată într-un mod plăcut, chiar fun, care duce ulterior la niște lupte extrem de diversificate, în care aceste puteri își fac simțită prezența.
Pentru a adăuga rejucabilității campaniei la final avem modul Nightmares, mod care schimbă experiența jocului în moduri foarte interesante.
Pe tot parcursul campaniei, te poți folosi de obiecte din mediul înconjurător, pentru a crea explozii cât mai mari și mai frumoase, în timp ce inamicii mor pentru că le-a căzut un cazan plin de fier topit în cap, evident din cauza ta. Această posibilitate nu este obligatorie și mă bucur ca pare să devieze de la tradiționala campanie în care ți se spunea tot ce trebuie să faci si practic erai obligat să urmezi un anumit drum și să folosești anumite arme/tactici DOAR când îți spunea jocul că poți.
2015-11-13_00028
Cu ajutorul implantului cerebral ai acces la multe abilități noi, numite Powers.
Astfel, poți exploda un robot sau poți să dai drumul unui roi de lăcuste însetate de sânge pentru a curăța soldații umani din apropiere.
Aceste puteri sunt foarte utile și aduc un element foarte interesant gun-play-ului. Din păcate, nu le poți folosi extrem de des, lucru care te obligă să apelezi la arme, altfel, toată campania aș fi petrecut-o aruncând cu lăcuste în stanga și dreapta, în timp ce toți roboții explodau pe rând cand mă uitam la ei și toate turetele inamice se întorceau asupra lor :).
 
În plus, datorită tech-tree-ului care poate fi abordat în mai multe moduri campania single-player poate fi rejucată în mod diferit. De exemplu, dacă prima dată am ales augments care să ajute personajul principal să lupte ușor de la distanță cu toți roboții și toți soldații care îmi puneau bețe în roate, a doua oară am pus accentul pe close-combat, cu Sprint, Charge și alte skill-uri care să îmi permită distrugerea inamicilor cu lovituri la corp foarte puternice, sau Slam pentru Area of Effect. 
 
Per total, o campanie care se menține destul de lineară dar care renunță la majoritatea faimoaselor Quick-Time-Events și care, cu ajutorul opțiunii de Co-op, a abilităților și a faptului că îți poti schimba armamentul între misiuni, devine rejucabilă, ceea ce este un mare Plus.
2015-11-13_00021
 
Zombie Mode
Față de iterațiile trecute ale Call of Duty, Zombie Mode din Black Ops III este o îmbunătățire clară. Avem în față un mod foarte reușit care te pune în Co-op cu alți 3 jucători, în mod de Survival, într-un scenariu din anii 1940, mediul urban care arată demențial.
Sistemul de progresie pentru Zombie Mode este separat de cel normal din Multiplayer, cu armele sale, diverse îmbunătățiri etc.
Cele 4 personaje principale ale misiunilor Zombie Mode sunt: Nero Blackstone (Jeff Goldblum), Jessica Rose (Heather Graham), Jack Vincent (Neal McDonough) și Floyd Campbell (Ron Perlman). Aceste 4 personaje interacționează în diferite moduri, pe parcurs, dar și în timpul valurilor de zombie din ce în ce mai diversificați.
Durata este variabilă în funcție de cât de mult poți rezista.
În plus, acum, cu ajutorul abilității: Become The Beast, gameplay-ul devine și mai divers.
Become The Beast te transformă într-un monstru cu tentacule care, cu ajutorul unor abilitățo speciale, poate să distrugă extrem de usor valul de zombies.
Alegerea momentului pentru a folosi această abilitate poate fi crucial pentru supraviețuirea grupului deoarece este incredibil de puternică, dar ține destul de puțin.
2015-11-13_00003

Multiplayer 

Multiplayer-ul din Call of Duty Black Ops III se manifestă sub mai multe forme, care, la rândul lor au mai multe moduri de joc.
Core – Cuprinde majoritatea modurilor populare și consacrate deja în majoritatea jocurilor din genul Shooter
Moduri de joc:
  • Team Deathmatch
  • Free-For-All
  • Domination
  • Demolition
  • Kill Confirmed
  • Hardpoint
  • Capture The Flag
  • Search & Destroy
  • Safeguard

2015-11-13_00024

Singurele moduri care necesită explicație dintre acestea sunt:
  • Hardpoint – Un singur obiectiv de controlat (Spre deosebire de Domination, unde sunt mai multe) pentru a obține puncte. Acțiunea este dusă la extrem din cauza prezenței unui singur punct de interes pe toată harta
  • Search & Destroy – Apărarea sau distrugerea unui obiectiv – Fără Respawn-uri
  • Uplink – Plasarea și legarea unei drone în Stația de Uplink a inamicului
  • Safeguard – Escortarea unui robot care nu atacă
Hardcore – Conține 6 moduri similare cu cele din Core, dar cu HUD (Heads-Up Display) limitat, viață mai puțină și Frendly Fire, pe lângă alte limitări variabile.
Cele 6 moduri sunt:
  • Team Deathmatch
  • Free-For-All
  • Domination
  • Kill Confirmed
  • Search & Destroy
  • Capture The Flag
Bonus – Conține 4 moduri de joc ușor neconvenționale.
  • Gun Game
  • Ground War
  • Mercenary Moshpit
  • Chaos Moshpit
Ultimele 2 moduri sunt foarte random, host-uite pe câteva hărți de dimensiuni reduse.
2015-11-13_00032
90% din modurile prezente în acest joc au fost prezente și în Versiunile anterioare de CoD.
Multiplayer-ul se încadrează în tiparul CoD, fast paced, fast gun play, totul se mișcă extraordinar de rapid, 60% din timp ești omorât din spate, lateral fără drept de apel. Practic, dacă ți-au plăcut CoD-urile trecute, o sa îți placă și acesta. Personal nu sunt un mare fan al experienței CoD Multiplayer, prefer pe cea în stilul CS:GO, dar se observă îmbunătățiri față de iterațiile trecute.
Ce nu mi-a plăcut, este dimensiunea prea mare a armelor pe ecran. Acestea acoperă aproape o treime de ecran, lucru care devine enervant. (Motivul este simplu, mai puțin mediu de procesat grafic pentru console = FPS mai mare, dar pentru jucătorii de PC sau cei care nu sunt obișnuiți cu așa ceva, este enervant)
Sistemul de progresie este destul de bine pus la punct, jucătorii noi pot intra direct în joc, fără a fi dominați de cei care sunt niveluri superioare prea ușor. Da, ai arma cheală și trebuie să muncești mai mult pentru un kill, dar nu te simți handicapat că ești nou și cei care au 1000 ore de joc cu nivelul 100 nu te domină.
Noul Thruster Pack (Jet-Packul echipat de toată lumea în Multiplayer) este asemănător cu cel introdus în CoD Advanced Warfare, cu un pic de fine tuning pentru a fi folosit în cât mai multe moduri posibile, mult mai fluide și mai intuitive. Acesta permite multe mișcări noi, schimbări de direcție în aer, alergat pe pereții laterali, timp în care se poate trage cu arma. Astfel se crează o groază de situații posibile noi, situații care pot rezulta în frag-uri foarte spectaculoase.
2015-11-13_00018
Ce aduce diferit CoD BO3 la capitolul Multiplayer sunt specializările. Fiecare jucător își alege unul din cei 9 specialiști, fiecare cu o armă și o putere specială. Evident că nu toți sunt disponibili de început, dar se deblochează destul de ușor, pe măsură ce crești în nivel. Puterile pot fi cruciale, dacă sunt folosite corect și la momentul potrivit, fiindcă ele nu țin foarte mult și se încarcă greu. Astfel, pentru apărarea unui obiectiv poate fi extrem de util să activezi viziunea prin pereți dacă ai rămas singur și coechipierii tăi sunt departe, pentru a rezista cât mai mult.
Pe măsură ce joci cu o anumită armă și înregistrezi puncte cu ea ( kills/assists/capture points, etc.) primești noi add-on-uri pentru acea armă (De exemplu un obiectiv mai bun, un sight, silencer, magazie de gloanțe mai mare, extra grip) pentru a o personaliza așa cum îți place.
Acest lucru poate deveni enervant când ai reușit în sfârșit să deblochezi arma pe care o doreai și descoperi că trebuie sa iei toată dotarea ei de la nivelul 0 pentru că e cheală.
2015-11-13_00004
De asemenea, cu ajutorul meniului și al unui editor de arme destul de complicat, îți poți personaliza arma până la cel mai mic detaliu al vopselei sale, cu ajutorul patternuri-lor, al stickerelor și multe, multe altele. Astfel, poți folosi și afișa arma ta personalizată peste tot în multiplayer, cât și în campanie, cand ai ocazia.
Concluzie:

Treyarch se pare că au reușit să îmbunătățească gameplay-ul Call of Duty clasic de run and gun cu câteva multe elemente noi, de la specializările în Multiplayer care dau un element ocazional foarte rewarding, până la un Zombie Mode extrem de reușit, poate chiar cel mai reușit până în prezent.

Astfel, alături de o campanie medie ca lungime dar bună, care poate fi jucată în co-op și care introduce un tech-tree divers pentru îmbunătățirile cibernetice, putem spune despre Call of Duty Black Ops III că este un joc foarte diversificat și cu o groază de conținut, lucru care ne place.

You may also like...

Leave a Reply

Shares