Overwatch a lansat modul competitiv

Blizzard Entertainment a anuntat disponibilitatea modului competitiv pentru Overwatch prin intermediul unui patch.
Modul competitiv este momentan disponibil de ieri pentru PC, urmand a fi lansat si pentru PlayStation 4 si Xbox One.
Pentru a accesa acest mod jucatorii trebuie sa progreseze pana la nivelul 25, moment in care Competitive Play va aparea in lista de moduri disponibile impreuna cu Quick Play, Play vs.AI, Custom Game si Weekly Brawl.
ScreenShot_16-06-30_13-56-23-000
Fiecare jucator va fi obligat sa joace 10 meciuri pe baza carora ii va fi calculat un skill rating (nivel de la 1 la 100). Dupa cele 10 meciuri, acest rating va fluctua cu fiecare meci pierdut sau castigat.

Competitive mode pare mai ceva fun, echipele tind să respecte mai mult o compoziție cu 2 support heroes, 2 tanks, 2 damage, iar jucătorii sunt mult mai dispuși să joace împreună, fata de Quick Play.
Competitive Play include patru sezoane, iar ordinea si numele acestora coincide cu anotimpurile din emisfera nordica. In concluzie, a inceput sezonul de vara. Fiecare sezon va avea o durata de doua luni si jumatate si va fi urmat de o pauza de doua saptamani. In mod exceptional, sezonul de vara va fi mai scurt, de numai o luna si jumatate (se incheie pe 18 august) plus cele doua saptamani de pauza.
Iar fiecare Golden Weapon (skin cosmetic pentru armă) costă 300 Competitive Points.
ScreenShot_16-06-30_13-59-29-000
De asemenea, in cazul Competitive Play au fost aduse si o serie de modificari modurilor de joc dupa cum urmeaza:

1. Control – in locul sistemului cu trei runde din Quick Play, meciurile pe aceste harti sunt jucate in sistem best-of-five. Echipa care obtine prima trei puncte este declarata castigatoare.
2. Escort – in cazul hartilor dedicate modului Escort (dar si a celor hibride cu punct de control), meciurile se joaca de doua ori, echipele schimbandu-si rolul (atac si aparare). De fiecare data cand vehiculul ajunge intr-unul din punctele cheie (sau daca punctul de control este cucerit de echipa care ataca) atunci se acorda cate un punct echipei respective.

Dupa cele doua meciuri, echipa cu cele mai multe puncte castiga. Daca ambele echipe au un numar egal de puncte si daca niciuna nu a dus vehiculul pana la destinatie, atunci castiga echipa care a dus vehiculul cat mai aproape de destinatie.

Pe hartile King’s Row, Numbani sau Hollywood daca nicio echipa nu ocupa punctul de control sau daca ambele echipe au un numar egal de puncte, se va activa modul Sudden Death. In Sudden Death echipele sunt plasate aleatoriu in atac sau aparare, iar echipa din atac trebuie sa obtina un punct in timpul pe care il are la dispozitie pentru a castiga. In caz contrar, castigatoare va fi echipa din aparare. Sudden Death este o solutie prezenta numai in sezonul de vara. Incepand cu cel din toamna, va fi aleasa alta metoda pentru a rezolva aceste cazuri.

3. Assault – in acest caz, fiecare echipa joaca pe rand in atac. La final, echipa cu cele mai multe puncte castiga. Daca dupa primul meci, echipa care a atacat nu are niciun punct, al doilea meci se termina imediat ce primul punct este castigat. Daca dupa cele doua runde ambele echipe au un numar egal de puncte, vor urma alte doua runde, insa in locul celor cinci minute, fiecare echipa va avea ca timp disponibil timpul ramas din cele cinci minute in cazul rundei jucata in atac. Daca si dupa aceste doua runde echipele au un numar egal de puncte, se va intra in Sudden Death.
ScreenShot_16-06-30_13-57-09-000
Toti jucatorii care au finalizat primele 10 meciuri vor primi la sfarsitul sezonului un player icon si un spray. Design-ul acestora se va schimba de la un sezon la altul. De asemenea, pentru meciurile castigate jucatorii vor primi Competitive Points, iar la finalul sezonului vor mai primi in plus astfel de puncte in functie de performanta. Ele pot fi folosite pentru a debloca skinuri aurii pentru armele eroilor preferati.

La un moment dat pe parcursul fiecarui sezon va fi disponibil un leaderboard care va afisa cei mai buni 500 de jucatori in functie de platforma.

Penalizarile pentru cei care ies dintr-un meci deja inceput sunt mai drastice in modul competitiv. De exemplu, un jucator care isi paraseste echipa in timpul meciului nu poate intra in alt meci pana cand cel din care a iesit nu s-a terminat. Pentru cei care ies din meciuri in mod repetat pedepsele sunt si mai aspre, mergand pana la interdictia de a mai accesa acest mod pe parcursul sezonului in curs. Dar si jucatorii care raman au de suferit, nu poate veni altcineva in echipa in timpul jocului, ceea ca inseamna ca or sa joace in inferioritate numerica.

You may also like...

Leave a Reply

Shares