Oculus Rift a fost achizitionat de catre Facebook

atlas-VR-main2

S-a scris mult despre vestea că Facebook a cumpărat firma Oculus VR, firmă ce producea  singurul device ce putea îndeplini visul celor ce își dedică mai tot timpul liber jocurilor video. Oculus Rift trebuia să revoluționeze jocurile video, să ofere o experință incredibilă jucătorilor, o realitate virtuală cât mai aproape de realitate – să te facă să simți ca și cum ai fi pe câmpul de luptă și nu doar într-un joc.

Mulți se tem că Facebook o să pună monopol pe această tehnologie și ea nu o să mai fie folosită în scopul pentru care a fost creată – să ducă jocurile video la un alt nivel. În plus, prototipurile de Oculus Rift au fost create cu ajutorul fondurilor strânse din donațiile celor care își doreau o nouă experiență de gaming (Oculus Rift a fost finanțat prin crowdfounding).  Deși Facebook a subliniat faptul  că acestă achiziție “doar o să extindă avantajul existent al Oculus Rift vertical, în comunicare, mass-media și în divertisment, educație și alte domenii.” Unii creatori de jocuri, precum Markus Persson – Minecraft, au anunțat că vor renunța la planurile de a crea versiuni speciale ale jocurilor doar pentru acest device.

facebook_oculus rift

Eu cred că Facebook a cumpărat Oculus Rift doar ca să-și demonstreze puterea și să nu rămână mai prejos față de Google (care are deja proiectul Google Glass).

O altă problemă este că acestă achiziție nu este una prea corectă, din punct de vedere moral. Proiectul Oculus Rift a fost finanțat cu ajutorul a peste 10.000 persoane care au donat sume pentru crearea lui, aceste persoane nu au primit acțiuni sau nu au vrut drept acum asupra acestei sume uriașe plătite de Facebook (2 miliarde de dolari).

Dar hai să vedem și partea bună, la ce poate folosi Facebook Oculus Rift:

– Videoconferințe pe Facebook.

– Educație – prezența la cursuri nu mai trebuie să fie fizică

– Jocuri… pe Facebook. Sper doar să nu existe și invitațiile la jocuri :D

oculus rift

Eu am testat Oculus Rift anul trecut la Internet & Mobile World – București, și nu mi s-a părut un device chiar atăt de spectaculos precum se anunța. Imaginile erau de slabă calitate și cu greu te faceau să crezi că tu chiar ești în locul acela, dar totuși până la urmă reușeau. Eu am testat Oculus Rift cu o aplicație care îți arăta imagini ca și cum ai fi într-un Roller Coaster și abia după aproximativ un minut creierul meu începea să considere că imaginile chiar sunt reale (deși stăteam pe un scaun, corpul meu se mișca în direcția în care se mișca Roller Coasterul și la un moment dat chiar îmi era teamă pentru că urma o cădere mai bruscă).

oculus rift in romania

Tehnologia primei variante de Oculus Rift (cea testată de mine, variantă ce face parte și din Developer Kit Rift)  utiliza un ecran de  7 – inch ( 18 cm ) ce dispunea și de  motion blur – atunci când mișcai capul repede imaginea se încețoșa .

Ecranul LCD arată două imaginie (pentru fiecare ochi) ce nu se suprapun 100% , ochiul stâng vede în afara zonei – spre stânga  și ochiul drept vede din afara zonei dar spre dreapta. Acesta chiar imită ochiul uman pentru că cele două imagini primite de la ochi și trimise la creier nu se suprapun.
Câmpul de vedere este mai mare de 90 de grade pe orizontală ( 110 de grade pe diagonală ), fiind mai mult decât dublu față de câmpul de vedere de cele mai multe dispozitive concurente , acesta fiind și principalul avantaj competitiv al lui Oculus Rift.

Rezoluția ecranului este de 1280 × 800, adică 640 × 800 la un singur ochi. Imaginea pentru fiecare ochi este o imagine sferică – mapată pentru fiecare ochi. Greutatea este de aproximativ 379 g și nu include căști . O interfață USB este folosită pentru a transmite datele dintre device și PC . De asemenea, vine cu un adaptor de alimentare care este utilizat pentru a conecta cutia de control la o priză.

Oculus-Rift-2

Dar Oculus Rift nu rămâne singurul jucător de pe piață, True Player Gear a anunțat că va lansa un device foarte apropiat de Oculus, numit Totem. Totem permite vizualizarea unui unghi de  90 de grade si un ecran OLED de 1080 de pixeli și se poate folosi la PC PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One, și Xbox 360. Iar Sony deja a anunțat  lansarea unui device special pentru PlayStation4 – Project Morpheus.

Cu siguranță tehnologia asta nu o să moară!

 

You may also like...

2 Responses

Leave a Reply

  1. andreirca says:

    principalul avantaj al lui Oculus fata de orice alt proiect similar, pana in momentul de fata, este latency-ul extrem de redus <15ms. in fond, ti-ai arunca ochelarii in secunda 2 daca imaginile pe care le vezi ar putea fi cu mult mai greu procesate prin Oculus decat printr-un display normal. orice alt device s-a impotmolit la acest pas, desi toate spun ca au cel mai mic latency de pe piata. ei isi seteaza acest benchmark in functie de posibilitatile lor de a ameliora aceasta caracteristica.

Shares